Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-03-09
21:27:20

Tävling
I morgon är det dags för årets första tävling för min del! Gissa om jag är nervös :D 3 hästar, 3 klasser!
Granja 6 år LB:2
Lanson 7 år LA:3
Geld MW 8 år MSV:C1
Det kommer bli väldigt spännande, har start ca 10.30 och 11.30, sedan åker vi hem och byter hästar. Har sista start med Geld MW 19.00 ca
Det kommer bli en lång dag, men eftersom vi åker hem emellan starterna och byter häst, så hinner jag ju också rida några, tror inte dagen kommer kännas lika lång (: Men det kommer bli så spännande!
Mitt mål är att verkligen andas, vara avslappnad och verkligen kunna tänka inne på banan och inte låsa mig det minsta lilla (: Vinna får jag göra på nästa tävling ;) haha För nu är det träning som gäller, tjoho!
Tävlingen är i Falkenberg så det är inte så långt bort.
Detta blir Granjas första inomhus tävling, och hennes 2a start, så skall bli spännande att se hur hon reagerar inne på banan.
Lanson har jag ridit där med en gång, så tror han är lika cool som vanligt.
Geld har jag ju tävlat en del, men aldrig mot hästar (stora hästar) Dessutom var det ett bra tag sedan vi var iväg, Scandinavium var senast, så ja över 1 år sedan sist :)
Jag var sist ute och tävlade i September...ja ett halvår sedan nästan! Så jag har lite glömt av hur det känns ^^ 
 
Nä nu skall jag plugga program...vill kunna skilja på dem ^^ Och sedan planera för morgondagen (:
 
 
I Fias huvud!
Piiiuh, Andas, Ta det lugnt, Slappna av och Rid!
 
 
Jag kommer blogga från tävlingsplatsen ;)
 
Granja MW som föl <3
 
Kommentarer:
#1: Sandra

Lycka till!
Geld är en riktig snygging? Svårriden?

Svar: Ja han e snygg!Nej nej...han är så lätt så lätt! En riktig pärla som är sååååå snäll :) Som att sväva på små moln runt banan hihi
Fia

2013-03-09 @ 21:30:33
#2: sandra

Åh vilken dröm. Avundsjuk :)

Svar: Ja verkligen en liten dröm, fast blir svettigt ibland också ;)
Fia

2013-03-09 @ 22:16:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: