Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-06-06
16:20:38

Dag 1 tävling klar!
Så, nu har jag ridit första klassen (för många timmar sedan) Men nu är vi i alla fall på hotellrummet och lagar mat.
Ponnyn äter och mår bra, har mockat åt honom, han står och flörtar med Mattias Janssons häst Kalundi lite då och då.
 
När jag kom ut ifrån banan i dag var jag riktigt riktigt glad! Jag lyckades så bra med mina mål, till 100%
Så givetvis var jag överlyvklig. Målet var enkelt, men ändå svårt. Rid från första stund, kom ihåg högerarmen i galoppbytena (Kajsa fattar) Var fokuserad, ta dina halvhalterna. Allt det lyckades jag med :D Sedan att jag hörde speakern säga 58 % rubbade inte min inställning till att jag gjort en hyffsad ritt till 100% med mina mål ;)
Det som brast var egentligen galoppiruetterna, samlade sig för mycket och orkade inte. När jag började seriebytena i var:4e så fick jag det första orent. i var 3e var de fina.
Den samlade skritten var något spänd och han började tackta. Så jag tänker mig att detta är väldigt väldigt enkla "Problem" Att rätta till. Film kommer...men inte den bästa.
Isa vågade inte stå på rätt ställe, så piruetterna ser man inte! För det kommer ett domarbås i vägen! Men i morgon skall hon få till en bra film!
 
Jag är riktigt trött nu. Men nu skall jag äta, gå på SM mingel kl 18.00 ca och sedan rida Feno-Me på den öppna träningen på GP banan. Där skall jag bara rast av honom lite. Jogga lite lätt, kanske dra en ponnyräsergalopp! nääää....då tappar de ögonen de stackars ryttarna ;)
Skoj har vi deffinitivt haft i dag, jäklar vad jag njuter :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: