Hästarna och träningen på Stuteri MW

2015-07-05
14:45:01

Båstad Horse Show
Nu är vi påväg ner till Båstad, dag två. Igår var vi där med Liari och Barcelona, dom gick en Msv B:4. Jag var riktgt nöjd med deras ritter! Tyvärr satt inte bytena och det blev några missförstånd som drog ner en hel del. Men båda två hade sån fin energi framåt! 

Nu är vi påväg dit med Feno-me och vi ska debutera  Intermediaire I. Träningen har gått riktgt bra med honom, han har sån bra energi i piruetterna och i bytena. Så seriebytena har bara flutit på som smör.
Det som ofta kan hända inne på banan är att jag tappar energin innan piruetterna så vi blir och stanna upp i dem. Så jag måste våga sätta energin innan piruetterna,  då skall dem gå riktigt bra. I bytena så blir jag så stressad och vågar väl inte riktigt rida dem.
Målet i dag är verkligen att sätta in energin innan piruetterna, att våga göra det.  Sedan att våga rida mina byten lugnt och fint! 

Dessutom har jag Sara och Greta med mig och vi har laddat upp med BJ glass i bilen hit! Så nu kan inget gå fel 😀 kul kommet vi att ha det iaf!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: