Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-08-19
22:42:56

Får nog börja blogga igen!

Det är så mycket som hänt nu under sommaren, det har varit mycket intensivt. Det hade säkert varit skoj för er att läsa ALLT som hänt, men jag har bara inte haft tiden till det.
Nu kan jag börja skriva igen lite små inlägg, skall försöka hålla det vid liv nu.

Det som hänt är väll att jag och Bono skall starta en MSV A:1 den 1a sep! Det är rätt så stort, kommer inte ihåg om han kom i feb, mars eller april. Men det har gått fort fram. Han lär sig snabbt, tycker det är skoj osv. En otroligt rolig och smart häst att rida.
Frno-Me tuffar också på fram hemma, vi gör piruetter efter piruetter, 2-6 varv piruetter är inga problem. Börjar trampa lite mera med honom också, faktiskt från ryggen nu, riktigt skoj :)
Wacos Rache börjar också lära sig detta med piruetter.
Jag tycker det är väldigt bra att jag kan träna allt upp till Grand Prix på ponnyerna :)
Liari har också fått börja med lite lättare galoppiriuetter, vänder 1-2 steg sedan rakt fram. Han gör det enkelt och med bra energi :) Han har även fått börja med byten. Men vi sparar lite på de krutet eftersom vi skall tävla en MSV C den 1a sep ;) vill ju inte ha byten genom hela programmet.

Allt tuffar på fram (lite bak då&då) så livet e skönt på Stuteri MW.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: