Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-06-05
09:26:54

Nu börjar tiden gå!

Om mindre än 23h så är jag färdig på banan i Strömsholm preliminärt! Jag är så nervös och så taggad! Men otroligt fokuserad! Denna gången skall jag minsann rida i stället för att fisa runt (som jag gjorde på vårat första SM 2008) :)

Nu till gården, packa ponnyns mat och övriga saker.
Vi skulle egentligen åkt 11.00 men hovis kommer kl 12.30.
Sedan ringde Gränsbo och bad mamma hämta hem Grandezza. Jippi, där sprack planeringen lite väl mycket kanske. Hinner inte fram till den öppna träningen ikväll (tror vi) mellan 18.30-19.30. Men vi, mamma, Isa, jag, Ellen & Alexander kommer hjälpas åt så det kommer gå undan. Då med lite team work kommer det att gå, kanske! Men försöka skall vi, hittills har det gått den vägen ;)
Men jag får ta det i morgon mellan 06.30-07.30 istället om vi inte hinner.
Kan säkert skritta fram honom där några minuter innan 07.30 för att sedan ha start 08.00 ( preliminärt) Japp, första start har jag, skönt det! Jag blir klar först! Kan kolla in alla andra duktiga ryttare och bara njuta en heeeeel dag. Med inslag av ponnypromenader, cykelturer, ponnymatning & gos.
Tur min kompis Isa följer med också så jag inte blir galen och tillslut gnäggar med alla hästar ^^
Nu skall en otroligt glad och taggad tjej börja göra lite nytta, ting tjong!
P.S Jag kommer blogga AKTIVT!


I allt detta Dressyrande passar jag på att lägga upp en hoppbild på mig och Feno-Me!

Kommentarer:
#1: Mathilda

Ååh, jag vill också!!
Nästa år ska jag allt se till att vara ledig under SM så jag kan följa med :D
Om inte Stefan ska starta, för då tänker jag se till att grooma åt honom i första hand, men jag kan vara andra-skötare åt dig då (y) haha

Svar: Ja, se till att vara ledig då ^^
Fia

2013-06-05 @ 15:58:30
#2: Sandra AW

Stort lycka till ! Jag är allt lite avundsjuk ;)

Svar: jag är med avundsjuk på mig ;)
Fia

2013-06-06 @ 08:29:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: