Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-06-03
00:09:00

Tävling

Tävlingen i dag gick riktigt fint på Bono!
Vi fick 66,5% och blev 4e placerade i MSV B:4. Vår 6e start och 4e placering.
Så helt kassa var vi inte :D Jag är nöjd, men inte super nöjd. Vi lyckades göra allting lite bättre än sist, så hoppas jag att nästa gång kommer bli ännu lite bättre. Bra om vi kan tuffa på fram nu, det får gärna gå långsamt...men fram :) Vi har hela tiden något att jobba med och vi har ett tydligt mål inom närmsta tiden att nå.
Lätthet, spänst och explosivitet, eftergift, självbärig ;) Det tänker jag mycket på.

Så skoj att jag bara har haft honom i 2 månader och att vi lyckats komma upp hit såpass fort! Och då har vi inte slitit sönder oss! Vi har fått jobba lugnt fram, vila vila, fram, vila vila osv.
När man formar om en häst som är äldre är det viktigt att det inte går för fort, de håller de inte för. Vi vill ju ha hållbarhet också och egen vilja hos hästen, positiv & glad! Fast Bono är ju bara 10 :p

Men jag är så glad över Bono att han sköter sig så fint! Det bästa är att jag verkligen KÄNNER att han bara ger 45% på banan just nu och att vi inom kort är uppe på 55-65% och sedan vidare!
Det bästa var nog att vi vann Toblerone :D och lite annat smått & gott i dag hihi!

Bästa gänget Emmoths var också med, fast än en gång fick jag ej någon bild på dem...skam den som ger sig, skall nog gå att ordna.
I bilen på vägen hem mumsade vi i oss choklad, Amalia åt tills tänderna sprack! Ja...en tand gick av!!! ...hmm, man kan kanske stämma Toblerone för det Amalia :D? ;)

Något jag blev extra glad över var nog Catarina Ytterlids fina ord till mig. Hon tyckte bl.a. det var så bra att jag har så bra självförtroende inför SM på Feno-Me & att det är så roligt att vi skall åka dit å tävla mot de stora hästarna, bra reklam för ridponny. Hon önskade oss stort lycka till där borta.

Men jag blir så glad över att folk faktiskt vill och vågar ösa på med beröm och gläds åt andras framgång och lycka! Det visar att man är en stark person som vågar göra andra glada!
Trevligt med folk som sprider lycka till andra, tror dessutom att man blir lycklig själv av att säga snälla saker till någon än att vara dum & säga elaka saker ;)


All beröm till er snälla där ute/inne som stöttar och berömmer när något är bra och är på när något är dåligt!

God natt nu, sängen är skööööööön ikväll!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: