Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-09-01
11:01:31

Två av sju starter senare

Nu är vi påväg hem från Frillesås och ska lämna fina Liari och Barcelona. Själva har vi mumsat i oss lite hemmabakad äppelrulltårta som jag fått av min snälla svärmor! Mums!

Ritt 1- Liari
Liari var lite spänd när vi kom in på framridningen de första sekunderna, lite vild och busig! Helt enkelt glad och på topp, självklart jag också. Han var väldigt fin, lyhörd, lyssnade bra. Han var mjuk och smidig, kändes väldigt bra att snart komma in på banan. Inne på banan kände han sig väldigt bekväm och lyssnade oerhört bra på mig och var verkligen på hugget fram. Det var lite små missar lite här och var i början men väldigt fint annars. Sen när galoppen kom följde sidvinden och regnet med också, vildhäst som han är vet han precis hur man ska parera detta, rumpan ut och nosen mellan frambenen! Så sista halten blev en väldigt sne halt men lika glad var jag för det! Han gjorde allt galant!

Ritt 2- Barcelona
Barcelona var väldigt duktig idag. Hon stannade inte upp eller låste sig inne på banan men där emot var hon inte självgående. Stod emot lite, blev lite seg men kollar man på skolorna fick hon fantastiska poäng! Tror det var tredje-fjärde gången vi gör öppnor och slutor! Så jag är mycket nöjd med min och Barcelonas insats i MSVC:2, duktigt 5:åring!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: