Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-03-01
15:53:18

Lunch..fast en sen lunch

Nu har jag precis ätit min lunch och håller för fulla muggar på att dricka mitt the (höhö roligt va...fulla muggar...med the...okej kanske inte så kul ändå) Jag dricker "Mums-Bums" The...ni kan gissa att det är riktigt mumsebumsigt ;)

Solen skiner in på blommorna i sadelkammaren och solen värmer också min rygg så gott...mmmmm...
Ridningen i dag har gått toppen, Geld fin, Feno-Me fin osv (: Lanson står just nu i skötseldelen med sadeln på, så han står på tur (: Undra vad jag skall göra med honom i dag? Hmmm...bäst jag kommer på det innan jag börjar rida i alla fall och att jag har min lilla vision i sinnet för hur det skall se ut och kännas, då går det toppen, kan säga redan nu i förväg att ridpasset kommer gå bra, har redan bestämt mig för att det går bra :) det jag bestämt mig för tillräckligt mycket vet jag att jag alltid lyckas uppfylla. Inget kan komma oss i vägen nu ;)
Visionen är: Mjukt, Harmoniskt, växlande arbete såsom tempo & rytm, många skrittpauser på lång tygel där jag andas och samlar mig själv och mina tankar, ser ljuset i det hela!
Just nu tänker jag så, dessa ord är de som kommer upp när jag blundar och jag ser lilla Lanson framför mig med en super duktig ryttare som bara sitter helt stilla med lugn och harmoni i sits och hand.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: