Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-03-10
12:21:56

Första vändan klar!

Granja var ganska spänd på framridningen. Det var många ryttare som yrade runt och bara red på, det blev lite mycket för den lilla damen men hon släppte det ganska fort. Sen inne på banan blev hon lite matt men lugn och avslappnad vilket var det viktigaste. Hon fick bland annat en 7:a på gångarter, "hon rör sig mjukt" Vi kom på en sjunde plats av 22(preciiiis utanför placering, givetvis...) de andra red helt enkelt bättre än vad jag gjorde men min häst gick bäst!! Tjohoo!

Lanson var också lite spänd och nervös inför sin start, han trodde nog att han inte skulle klara av det... Han hade kanske en knut i magen ;) även hos honom så slappnade han av efter en liten stund på framridningen. Han blev också lite matt och var inte riktigt framåt inne på banan. Han var lugn och sansad förutom när en järndörr blåste igen i ilfart. Då hoppade han till men släppte det samma ilfart som dörren blåste. han fick många 8:or och speciellt fick han en på gångarter-eftergivenhet, "vacker häst med fin gång" :D just nu ligger jag och Lanson 3:a och åtta har ridit hittills.

Summering av dagen hittills:
Båda två var lite nervösa och spända av sin oerfarenhet. Jag menar för Granja var det andra tävlingen och för Lanson den fjärde så det var bara en fis i rymden som de löste exelent! Jag har varit lugn och avslappnad men hade absolut kunnat lägga i en växel till, men istället fick jag två härliga rundor.

Nu är vi i bilen påväg hem och innan vi ska tillbaka och tävla med Geld ska vi äta fisksoppa som mamma har lagat! Slurka i oss te + en hemlig efterrätt ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: