Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-06-02
12:08:19

Shoppat!

I går var jag på Börjes i Kungsbacka och köpte ridbyxor.
Anledningen till varför jag åkte dit var för att köpa ett par "billiga jävla vita skiridbyxor" är så trött på att lägga pengar på dyra besöker så jag tänkte att ett par vita billiga byxor håller nog till tävling!

Så kom jag in i affären med Emilia, utan att leta så hittade jag hela tiden Cavallo och Pikeur ridbyxor för nästan halva priset, helskodda...men i fel strl, antingen 40-44-34.
Men så kom jag fram i ett hörn "utgående sortiment"
Där var det bara Kingsland, Pikeur, Cavallo mm. Så tittade jag lite, allt var i strl 38-76 alltså min storlek. Så hittade jag ett par blåa Cavallo helskodda som var skit snygga! Micro premium material, snygga fickor utan dragkedja mm. Det stod 300 kr...jag tänkte att det måste ju va 3000, för det var 2 nollor lite längre från "300 00" öööh, men jag tar dem och set om de verkligen kostar så lite då.
I samma hörna hittade jag MINA kära underbara fina BRUNA Pikeurridbyxor som Passar mig, min strl och allt! För 995 kr. I vanliga fall kostar de 1900-2100 kr. Jag slet åt mig dem å la de i vagnen. sedan hittade jag ett par vita Pikeur för samma pris, som egentligen också ligger runt 1900.
Jäklar vad glad jag var när jag gick ut därifrån! Köpte tom en gunghäst till Emilia som kan gnägga och göra galoppljud, så hon var nog gladast ^^
Vilken dag! Nu har kg äntligen ett par Nya vita ridbyxor! Och 4 par vanliga träningsridbyxor :D

Det jag inte gillar med Pikeur är att deras "nya" ridbyxor har de gjort mindre i strl? För dessa bruna jag köpte nu är i strl 76 och sitter inte för hårt i midjan. Medans de nya Pikeurridbyxorna i strl 76 sitter åt som satan i midjan, tar jag då strl 80 så blir dom fladdriga i benen och bekväma i midjan. Men dessa är helt perfekta <3
Nu är Börjes i Kungsbacka min nr 1 när jag vill köpa märkes kläder till lite billigare pris :D Som Gekås fast med Pikeur ^^

Nu skall jag ut och tvätta Bono, fläta & knoppa honom! Vi skall tävla 16.23 i Nordhalland, blir en MSV B:4, får se hur det går denna gången, jag har i alla fall mina mål! Snabb och kvick skall han va inne på banan :) sen får resten gå hur f*n det vill, men mitt skall jag lyckad med! Johanna Emmoth kommet och kör honom, så får jag åka med henne i deras bil, så jag kommer få väldigt trevligt sällskap. Kanske följer det med några mer också, har inte frågat :)

Tjohoo, ut i mina Nya ridbyxor Som Stuteri MW sponsrar mig med (har inte på mig alla samtidigt!



Helt okej för 300 kr, eller vad säger ni ;)!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: