Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-01-08
23:08:48

Tisdag

I dag blev det en mycket kort arbetsdag. Eftersom Emilia fick 41 graders feber fick jag skynda mig hem! Men nu verkar det redan lite bättre.
I dag kom det också 2 st praktikanter. Alltid lika spännande :)
Han med några hästar i dag i alla fall, bl.a. Granja. Hon gick helt underbart :D
Jobbar henne mycket med korta travsteg, långa travsteg, korta aktiva travsteg, längre aktivare travsteg, lång och låg i formen, hög i formen. Galoppen arbetar jag med mycket fattningar och att hon skall tänka fram, många tempoväxlingar, lite förvänd galopp, hög i formen, låg i formen. Har med många skrittpauser där hon får sträcka på halsen. Helt enkelt arbetar vi med ett mycket varierat ridpass, på ca 30 min. Kommer bli så spännande när vi skall tävla :)
Nu skall jag sova så jag orkar gå upp i morgon och ta hand om stackars lilla Emilia som är febrig, men den är nere på 38,4 nu. Och hon springer runt överallt, studsar och hoppar och skriker å tjoar!

God natt!

Blev bloggen bra förresten? Eller skall jag ändra om den igen :)?

Kommentarer:
#1: lars-åke

Den blev ju jättebra! Ha en bra dag hoppas empo mår bättre idag! <3 puss på er

2013-01-09 @ 06:42:43
#2: Katie

Bloggen blev super fin :-) krya på Emilia!
Puss å kram!

2013-01-09 @ 18:07:33
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: