Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-01-22
22:34:03

Tisdag kväll

Oh du milde tid! I dag fick jag ett nervsammanbrott när jag red...blev frustrerad och galen o vild över att det inte gick som jag ville! Bubblade inom mig, men utan att explodera givetvis (så långt går man Aldrig bara)
MEN, just som det var öppnade min mamma dörren till ridhuset och öppnade locket på mig ( som om jag vore en tryckkokare) i klarhet så kom hon in i rättarns stund och räddade både häst och ryttare *ironi* 2 secunder senare var det easy peacy igen!
Varför blev jag så upprörd?

Jo...för kl var 13.00 ca och jag hade bara ätit frukost kl 06.45!! Magen var rätt så tom och skrek efter mat!
Så än en gång! Mat är A & O! Fyll på ofta så du inte får "bensinstopp" för då kommer du helt enkelt inte längre :)
Men av dagens ridpass att dämma så är jag superglad! Granja gick verkligen toppen i dag! Hon var så lugn och harmonisk lyssnade väldigt väl på mig och bara arbetade på mycket avslappnat och fint <3
Florens var också en stjärna i dag! Hon var synnerligen lugn och avtaggad, innan har hon varit som en bomb! Men nu väntade hon på mig och var riktigt fin! I morgon kommer det bli minst lika bra, kommer dessutom hoppa lite i morgon :D skoj!

Nu sova, upp tidigt ;)


Bilden talar sitt språk! Kärlek till 100% , Papayasallad!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: