Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-01-26
06:45:00

Ridläger Idé

Waow Waow Waow, ridlägrena fortsätter att fyllas! :D Man blir ju bara så glad! (:

Jag kan starkt rekommendera det första ridlägret för sommaren!
Läger 1A/B Träningsläger Hoppning/Dressyr 9/6-15/6.
Det är alltid ett väldigt roligt läger som är mer inriktat på träning träning träning! Så vill du vara i topptrim inför sommarens tävlingar är det ett väldigt optimalt läger såklart!


På tal om läger funderar jag själv på att ha ett "Mat läger med träning" För de äldre. Då de som är i åldern att man inte kan äta vad som, när som, hur som! skall kunna göra allt detta.
För jag har lösningen, på lägret kommer vi laga massa massa god mat, mängder av god mat. Just name it!, Man kan äta hur mycket man vill å bara njuta, för sedan har man 2 hårda ridpass att träna bort det på ! Där man verkligen fokuserar på sitsen! Den är nämligen ganska ansträngande att träna ;) + Att vi tränar på att visa häst vid hand (springa fort med hästen från marken) Låter detta som en bra idé? :D

 

 

Kommentarer:
#1: Madde

Det låter som en jättebra idé! Om det är ett helgläger!! ;-) kraaaaaam kraaaaaam

2013-01-26 @ 09:33:15
#2: Amanda Nilsson

Ha ett sånt vårläger Fia, vore askul och bra! :D

2013-01-26 @ 11:20:54
#3: Hanna

Sjukt bra idé Fia! Jag känner att jag vill utveckla min ridning, med äldre personer. Kan ju inte direkt åka på ett vanligt ridläger eftersom jag jobbade hos er i somras. ;) känner att jag är lite gammal för sånt ;)

2013-01-26 @ 11:31:53
#4: Annika

Vet inte med mataspekten på det hela, men det vore sjukt kul med ett min. 20-år läger, med egen häst eller "MW-häst". Mer fokus på teorilektioner än t.ex. lekar, utan lägerledare då :)

Ni har ju en del elever som har följt med i en herrans massa år (jag och mina kompisar inkluderade haha ;D), men det är inte alltid jättekul att alltid var äldst, så ett sådant läger tycker jag vore TOPPEN!

2013-01-26 @ 13:31:37
#5: Matilda

JAAA låter som en toppenide fia =D Tror jag skulle vara med på detta läger isf ;) hihi hade varit kul =D Jag och Matisse har börjt träna igen och är på g. Målet är MSV dressyr! =D Till att börja med iaf ;)

Svar: Låter as bra Matilda :DFunderar starkt på ett läger från Tor kväll till söndag em. Man får samtidigt en mini semester hemifrån!!!
Fia

2013-01-26 @ 23:14:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: