Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-01-14
14:59:00

Måndag lunch

Nu har jag ätit min lunch och det blev min mammas hemmalagade tomatsoppa! Inte varje dag jag äter det. Men jag tyckte den var väldigt god.
6 hästar blev ridna innan lunchen.
Geld
Rocky
Liari
Lanson
Barcelona
Nota Bene

Som vanligt var Nota Bene väldigt väldigt på tårna. Hon har så mycket tryck i sin galopp, vilket inte alls är negativt eftersom hon är hopphäst. Men shit vad hon dundrar på väldigt energiskt och kvickt med sina bakben :) får hoppas jag kommer ut på en liten hopptävling med henne snart.
Liari då, han var som en bomb! Så fort jag tryckte på lite för mycket och trycket blev för stort i hans lilla bubbla så small det!!! Haha, vildhäst är han! Sprattlade och bockade å glädjepep! Men Efter att tag när han sprattlat av sig så var han väldigt fin. Arbetade med honom lite lägre i nacken än vad han brukar vilja gå samt lite längre hals. Han kom i balans och blev rund och fin, fick väldigt runda galoppsprång :)

Nu skall jag ut och rida de 3 sista hästarna. Efter det åker jag och hämtar Emilia från dagiset, skall bli spännande å se vad hon gör när jag kommer ^^ hon brukar springa och hämta massa leksaker till mig för att visa upp dom åt mig, eller så springer hon runt och pekar på saker. Hon är lite som Liari, blir helt galen och skall visa allt hon kan när jag kommer ;)


P.S på detta vis får jag arbetat 2 hästar på samma gång, efektivitet hihi ;)
(praktikanten tappade linsen och jag fick ta hästen en stund)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: