Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-02-10
20:23:17

Söndag kväll

Nu är jag färdig hos mamma! Fick åka till gården och hjälpa henne med hästarna.
Eftersom hon varit vaken hela natten med att ha fullt upp på lammningsbiten så var hon väldigt trött nu.
Så jag hjälpte till med att mocka alla stall, fodra till alla hästarna, halmade boxarna i stostallet, fodrade alla får på lösdriften samt hästarna där och gav alla där ute vatten, tog in alla hästarna, la ett våtvärmande omslag på en hov åt en häst som fått en hovböld. Allt detta på
2h 30 min. 26 hästar, 46 får ca.

Hur lång tid hade det tagit för er att göra allt detta tror ni? :)

Kommentar:
#1: Aina

När vi har fyra hästar i stallet lägger jag ner arbete motsvarande totalt en halvtidstjänst men då är det både morgon och kväll. Ett är säkert. Du klarade av jobbet mycket snabbare än jag skulle ha gjort.

2013-02-13 @ 22:26:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: