Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-02-13
11:51:56

Onsdag

Nu har jag ätit upp min Lunch, blev vrålhungrig och kände att jag måste äta nu, i stället för om 1h! Men nu är jag mätt i magen och kan hålla mig energisk ett tag till.
Skall rida Liari nu, som vanligt kommer han säkerligen vara pigg som sjutton, spänna upp sig och bocka å busa samt göra pip ljud ifrån sig haha! Tur det är en stor häst, då det oftast är väldigt sega i sina bocksprångsrörelser jämfört med en liten B ponny som är super kvick och som man definitivt flyger av. Men på Liari är det enklare att sitta kvar på :) just för att han är så stor och Älgig.

Red Nota Bene som första häst i dag, hon var extremt hyper! Hon kunde knappt ens så stilla utan att kasta sig i väg eller backa bak! För i rörelse ville hon vara, mycket spring i benen. Men med extra långa tyglar och extra lugn lättridning var det till slut nemas problemas, så hon gick riktigt bra!
Nota Bene är min hopphäst som är extremt känslig, extremt på tårna och super duper engagerad i allt och älskar att hoppa både högt och lågt + att hon är supersnäll och jätte mysig! Det var en ganska enkel beskrivning på henne :) Juste, hon är fux med bläs ;)

Kommentar:
#1: Alice

" extremt känslig, extremt på tårna"... så hette det inte när jag skulle leda uteritt efter att inte ha ridit på en halv evighet ;)

hörde att du träffat mamsen, man får ju hälsa tillbaka! kul att det går så bra med hästarna :D

Svar: alltså, på Vintertid dåråå! ;) Nu skall du ju testa å leda en uteritt! Tror iuf det hade gått bra, för hon e så vettig...men känslig ;) hahaTack :D jadå de skall jag göra :D å kom och hälsa på snart!
Fia

2013-02-13 @ 22:33:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: