Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-02-06
10:27:09

Onsdag mellanmål

Sitter inne i sadelkammaren och äter lite mellanmål, har precis tvättat Rocky och putsat upp massa träns och sadelgjordar. Men innan jag kan börja rida så måste jag vänta på att Rocky torkar! Jag vill ju inte släppa ner honom i sin box i stallet när det är - grader ute:( för då kommer aldrig svansen att torka! Så han får stå kvar uppe i skötseldelen med mig, så kan jag byta täcken på honom var 30e min så torkar han snabbare med nya torra täcken på ;) Inte tjocka täcken, utan fleece med hals och sedan en ullfilt över det :) har också målat hans hovar med hovlack! (olja) Så han har fått pedikyr, svansen är balsamerad ( pälsglans)! Så han är tipp topp skinande som en soltsråle i dag!
När nu Ricky har torkat börjar jag rida, Feno-Me är först på listan, har en gissning på att han kommer vara pigg och busig efter 2 dagars vila hihi ;) Men det är Feno-Me det! Alltid glad att få arbeta, men först dansar han lite gagna style ;D
Följande kommer vara Granja, Wacos Rache, Liari, Lanson, efter dessa får jag se vad klockan är, kanske hinner jag med en till liten kuse (:

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: