Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-02-09
21:10:00

Elphins Roquefort Såld
 
 
Nu är Elphins Roquefort såld, han gick igenom besiktningen helt utan anm och sköttesig så bra där också! Han var så lugn och fin!
 
Jag vill tacka Elisabeth Nicholsson som är uppfödare till honom för att jag har fått rida honom, utbilda honom, visa upp honom på tävling mm. Det har varit en helt fantastisk ponny att få rida, en helt gudomlig ponny! En ponny ma får 1 gång i livet (den känslan) Han lärde sig fort, det var aldig några problem. Ja visst hoppade han bra också!
Jag saknar honom i alla fall väldigt mycket! MEN jag vet att han har en ny Toppen tjej till ryttare.
Hon är 14 år och tävlar hoppning/Dressyr, lite mer lagd åt hoppning tror jag! Vilket är riktigt roligt! För han hoppar fantastiskt. Han går även tikrigt bra i dressyr också ;)
Så detta året kommer han inte att verka i avel, tyvär! Men nu kan vi glädjas åt att en ridponnyhingst får komma in i sporten och visa upp sig, vilket han älskar.
Vill också tacka delägaren Maria Winberg för ditt förtroende att jag fått rida honom :)
 
 
 
(tyvärr har det hänt något med hans film på youtube, så måste lösa det problemet, har ingen film på honom annars)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: