Hästarna och träningen på Stuteri MW

2013-02-21
13:12:32

Amalia & Dunedain

I dag var Amalia här och red sin fina lilla Dunedain. Dunedain har varit här i några veckor på utbildning nu och hon är en Superfin ponny.
Svart i färgen, mamman är Dunja, lite lika är dem. Gerswin är pappa och hon har även hans likheter, en helt underbar ponny i alla fall. Hon är snäll, känslig, arbetsvillig, hon är smart och en glad ponny!
I dag var i alla fall Amalia här och red henne. Det var första gången hon red henne under tiden hon varit här. Jag har ju inte sett ekipaget innan, eller hur det såg ut innan. Men jag fick uppfattningen om att dom klickar med varandra, men några "knappar" är ännu inte riktigt ihopkopplade. Men de gick väldigt bra med många saker tycker jag, jag lägger upp små mål på vägen som ni vet, å då ser man snabbare hur saker och ting utvecklas. Hade jag haft för stora mål med hur det skulle varit hade det nog inte blivit bättre, men med små mål att klarar av kan man klättra vidare. Dessa små mål lyckades Amalia med att ta sig över och även komma underfund med hur det fungerar. Amalia rider väldigt trevligt, hon sitter stilla i sadeln och har små rörelser, är ödmjuk och snäll! En sådan ryttare är enkel att arbeta med :) både för häst och tränare!

När Amalia kommer rida DD mera kommer det nog gå väldigt fort fram, känns som att de båda 2 kommer kunna kommunicera på ett enkelt och smidigt sätt ;) De kommer lära av varandra, både ta och ge. Kommer bli spännande att följa! Hennes storasyster Elin tror jag också kommer rida en del på henne :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: