Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-09-21
08:48:13

Fredag

Sådär, nu är jag på gården, har lämnat Emilia på dagis.
På dagens schema står det stall arbete och ridning:)
Skall mocka i hingststallet (4boxar) samt hallma i sto stallet och lägga in ensilage. Sedan blir det ridning, eller nej, måste vattna ridhuset innan. Skall alltså vattna ridhusbottnet, inte själva ridhuset ^^

Någon gång om jag bygger ridhus, ja då skall jag bygga det så man kan fälla taket åt sidan. Så när det regnar kan man ju fälla bort det åt sidan läsår det regnar in, vipps så var det vattnat och klart! :D

Här kommer en bild på Geothrix och Duschanbe MW (stavning), Bambi (DuschanbeMW) var enefterlängtad kompis till Geothrix!

OCH jag skall snart göra ett baota inlägg från helgens tävling som var :p
Den 29-30 sep är det Ungponnychampionatet i Falkenberg :) då är det min absoluta sista tävling för i år...vad jag vet :) har inte planerat in någon mer tävling alls för i år, bara en massa träning, samt att jag åker på semester 1 månad till Thailand :)

Kommentar:
#1: Sandra

Hur många ponnyer skall ni ha med er till championatet? skall rocky med? hade varit roligt att få se honom där!

2012-09-21 @ 13:24:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: