Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-09-29
13:00:29

Championatet dag 1 ritt 1
Sådär ja, nu har jag startat på Dushanbe MW. Med tanke på alla förhållanden dvs vädret så gick det riktigt fint :)
Framridningen, regn! Det regnade och regnade, blåste fina sidvindar och allt där till. Det var några små uppehåll, som dock inte höll sig i så länge. Men väl inne på banan så gör jag min halt, hälsning. I samma ögonblick ger Gud (om han fins) han ger i alla fall allt han har och låter regnet vräka ner som aldrig förr. Domarna skrattar och jag kan nte annat än bara gilla läget och skratta åt det också. Banan var en enda stor vattenpöl, värst var nog hörnen som var ofantligt djupa. Blev lite obalanserat pga av det. Men hon gjorde så bra ifrån sig som hon kunde, o gjorde det riktigt fint, slutade med 67,4% och jag är självklart nöjd, Första tävlingen jag gör på henne, har bara ridit henne i ngn vecka. Morgon dagen hoppas vi på fint väder, strålande sol och inget regn ;)
 
Ni kan ju gissa hur blöt jag var efter min ritt....VÄLDIGT blöt! Då ville man bara gå in i en varm dusch, få torra kläder på sig, dricka något varmt gott, fika lite och bara mysa. Som om man inte har såfan lyx att man får hela det paketet! Därför att Ylva och Eric bor endast 2 mil från tävlingsplatsen. Så vi lastade (Eric och jag) försökte komma iväg, betoning på Försökte. Japp...vi fastnade på parkeringen helt enkelt. Framhjulsdrift är kanske inte alltid det enklaste på en vattengräsbana! Men, 5 personer hjälpte oss att putta på medans jag höll ponyerna utanför transporten :) men iväg kom vi! Och jag fick min dröm uppfylld! Varm dusch, torra kläder och hela billivippen!
 
Nu är vi snart framme och det är dags för Geothrix att visa vad han kan ;)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: