Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-03-02
23:05:25

Puttsning

Då var hästarna färdiga för i dag. Allt är nu upp puttsat, var 9 st träns och 6 sadelgjordar! Puuuuh...dom är putsade i alla fall :)

När vi var klara (jag och Jessica) så åkte vi till Burger King i Varberg, där vi som bäst sitter nu! Jag har precis smällt i mig en god glass! Jessica drack vatten till sin hamburgare, riktigt duktig är hon som försöker att inte äta socker. Medans jag är så socker beroende så det är pinsamt -.-
Måste också sluta med socker.

I morgon skall Jessica tävla i Nordhalland på Gerswin! Hoppas det går super bra för henne :D hon kommer nog vara lite nervös för att det är årets första tävling för henne :) det är en nationell tävling.

 

Kommentarer:
#1: Katie

Du är så rolig Fia, du kommer aldrig lyckas dra ner på sockret ;-) jag känner dig!

Godis monster ;-) Hihi!

2012-03-02 @ 23:27:02
#2: Fia

Fast godis tycker jag inte om! Utan bara läsk och glass :p

2012-03-02 @ 23:56:51
#3: Elvira

Sv: du verkar ha förstått precis vad jag menar, de är ju så man säger om travhästarna även om man inte tänker på de, de är som att travhästarna blir nervärderade så fort du säger varmblod/kallblod så vill inte någon köpa din häst. Men säger du att de är ett halvblod så har du 20 köpare på samma dag som annonsen kom ut. Man får en V75 häst för 60 tusen men du får en hopphäst som gått 1m hoppning för 110 tusen, de är helt sjukt eftersom du han tjäna miljontals kromet om året på en travhäst, medans en ridhäst bara står och kostar massa pengar.

Du har oxå förstått att jag inte menar att alla misshandlar sin häst med sporrar och spön, men du har sett människor som har gjort de. De är samma sak hos hopp/dressyr tränare, de beror på hos vilken tränare de är ;) vet att man måste ha sporrar i dressyr, har aldrig bara fattat vrf, om man kan rida utan varför ska man behöva sätta på dig dom då?? xD

2012-03-03 @ 06:10:43
#4: Katie

Haha ifs visste jag det. Kommer aldrig glömma då du åt fem glassar på typ 20 minuter och jag fick äta upp allt det du inte orkade :-P haha!

2012-03-03 @ 09:48:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: