Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-06-27
22:39:47

Studs hoppning

I dag blev det mycket studs hoppning med hästarna, hoppning på volt.
Med Geothrix, som är 5 år e: Green River Ue: Verona's Gerswin, så hoppade jag då studs och sen en oxer med 6,5m avstånd. På volten hade jag 2 st kryss, så växlade jag volt så han fick byta galopp över hinder också, det är bra träning! Underbar ponny som bjuder på allt! I slutet hoppade jag ett räcke och en oxer på 1m, han hoppade gallant över det. Han behöver dock lite till styrka för att klara av en hel bana, men det arbetar vi successivt upp!

Liari och Lanson (som jag skall tävla på i morgon) red jag på utebanan med. På Liari fick jag rida ut med en tjej, hennes ponny behövde komma ut på en galopptur, för att enbart galoppera i full fart frammåt! Nog gick det fort! Galopperade nästan det fortaste på Liari och han har ju sådär 3m långa ben ;) Så det skall bli spännande och se hur pigg i frammåt han kommer vara i morgon hehe!! Eller om han är trött? Nåja, pojkarnas första utomhus tävling blir det och deras 2a tävling totalt!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: