Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-06-19
23:14:26

Ridtur i full galopp!

I dag så har jag ridit en hel del + haft en dressyrlektion.
Jag har ridit totalt 12 hästar i dag, alla har gått super bra!
Barcelona och Florens (2st 4åringar) skötte sig super! Skritt trav och galopp, Med Florens så hoppade jag också! Stod några hinder där från ett tidigare ridpass, så jag passade på ;)
Granja som är 5 år hoppade jag också med, har aldrig hoppat henne innan. Så hon tyckte detta med hinder verkar konstigt!? Men hon hoppade glatt och nyfiket över alla hinder! Tror hon tyckte det var rätt så skoj!
Med Liari så fortsatte jag träna på övergångar, precis som jag gjorde med Geld. Liaris galoppfattningar från skritt börjar verkligen ta sig nu! Avspänt och snyggt kommer han in i galopp.
Feno-Me fick vara med på den klassiska ridteorin! Han sköter sig alltid så väl på dem, hihi visade som vanligt lite utav allt, mest sitsen och inverkan.
Wacos Rache och jag tog en riktig galopptur! Fort som tusan gick det, han gillade det skarpt! Så travade vi i det höga gräset på en utav åkrarna också, så härligt när de lyfter extra extra mycket på fossingarna så man nästan "schvungas" ur sadeln.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/1911856/images/2012/pic_207096183.jpg" class="image">

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: