Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-06-25
00:02:34

Fortsättningen

Sådärja, efter lunchen begav jag mig till stallet för att rida Bercelona. Hon skötte sig jätte fint, det var dessutom första gången jag hoppade upp utan att longera henne! Hon var supersnäll! Lite extra pigg möjligen :) i morgon skall jag hoppa små hinder med henne och trava över bommar. Det är nyttig träning för unghästar bl.a.!
Men efter att jag ridit henne en stund så blev jag jätte yr och mådde illa, kändes som att jag fick feber och nästan skulle kräkas. Har fått ett sår precis vid sittbenet, haft det i 1v nu, haft vissa förhoppningar om att det skall bli bättre och försvinna. Men tvärtom så blir det bara större och mer infekterat! Gör tyvärr riktigt ont! Så nu fick jag rådet av mamma att stå upp i sitsen så såret kan läka ordentligt! För på torsdag har jag tävling hela helgen (tor,lör, sön).
Efter Barcelona så höll jag ett dressyr pass för de nya eleverna! Det var superkul, engagerade elever! Sedan fortsatte jag rida lite till!

På torsdag tävlar jag med Liari och Lanson, kommer rida LB:3 och LA:3. Skall bli riktigt spännande! Jag är super taggad! Får se om jag får till allt i programmet. Den förvända galoppen har jag ganska nyligen börjat med, men dom båda 2 gör det ganska balanserat :)
På lördagen tävlar jag med Feno-Me, rider MSV C:1 och MSV B:3, hade tänkt mig tävla på kandaret för första gången! Börjar få lite mer koll nu på mina galoppombyten. Det blir inte alltid helt rent, men när de väl blir de så är det fina byten!
På söndagen tävlar jag med Geld MW och Wacos Rache MW, kommer rida MSV C:2. Geld kommer göra sin debut bland storhästar!
Kommer bli en mycket spännande vecka och helg! Hoppas hoppas på bra väder! Torsdag kommer det troligen vara sol på!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: