Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-07-17
21:24:04

Tisdag

I dag så hoppade jag med 4 hästar på morgonen. Började med Wacos Rache. Byggde upp en bana. Volt med 3 st studs, 4 st studs på rak linje, 3 st trav bommar som var upphöjda på varannan sida på en volt och en 2 kombination. Mycket gymnastik hoppning på låg höjd arbetade jag med de 4. Så jag bygger upp deras spänst och muskulatur, balans + att det blir variation! Även för mig också. Rocky tyckte det var super med studs!! Det var hel schysst tyckte han ;) För Geothrix var det bra arbete också, lite studs i båda varven på volten så han behöll rätt galopp, tränar upp sin spänst och kvickheten i bakbenen. Och i övermorgon (torsdag) skall han göra sitt ungponnykval i dressyr. Kommer rida LB, skall bli spännande att se hur han är på tävling jämfört med hemma :) Rocky skall också få följa med på ungponnykval.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: