Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-07-25
22:58:15

Onsdag

Tävlingen i dag gick ju helt fantastiskt! Det var en enormt bra träningstävling för lilla 4 åriga Barcelona, sist hon var borta från gården var när hon var 3 år :) Så det har inte hänt många gånger för henne. När jag och min hästskötare/kamerakvinna (Julia) kom fram så kom vi båda fram till att det var extremt varmt! Puuuuh vilken hetta! Såååå skönt när man verkligen tänker efter ;) I alla fall, vi kunde sätta oss ner en stund för att spana in andra 4 åringar som gick på banan. När tiden närmade sig min tur så gick vi bort och gjorde i ordning Barcelona, Julia fick leda runt henne på tävlingsplattsen, o kom fram till att hon var ju stört cool och lugn! Härlig häst man har :D Red fram lite lätt, men kanske började ngt tidigt, för det var extremt varmt. Så det hade nog räckt med 10 min framridning tror jag allt. Nåja, väl inne på banan var hon super fin!! Såg sig lite omkring på allt nytt, travade igenom programmet...blev allt tröttare och tröttare, när vi skulle fatta galopp....ja då blev det för mycket. Fick lite lätt mycket intryck och det blev mycket på en gång :) därav ingen galopp och till slut ingen trav, kan lätt bli så med de små! Så jag frågade snällt domaren om jag bara kunde få rida färdigt fast ha spöt, blir givetvis utesluten då, men det tyckte jag det var värt! Fick i alla fall mitt lilla spö, petade väldigt lätt på rumpan på henne, genast var hon med i svängarna igen och gick precis lika bra som i början! Var så glad så :) frågade domaren snällt igen om jag kunde få mitt protokoll, hon sa då att hon bara skrivit i tills vi blev uteslutna, men jag ville så gärna veta vad hon tyckte om det efter också, hon sa 7-8 bara, så jaaaa... Barcelona MW var baotajättemega Snygg! Nästa gång kan hon det :D i morgon kommer bilder upp som Julia tog ;) Nöjd Fia, bra dag, nöjd häst på betet igen! Då skall vi inte snacka om mina och Feno-Me's galoppombyten som vi gjorde i dag :D bättre än bässt blev dem! 4 st på raken, inte direkt direkt efter varandra men de 4 som jag gjorde var helt rena och jätte bra! Skall bara försöka få in dem på precis den punkten jag vill, så jag kanske inte behöver vänta 3 m tills jag får ett bra läge, utan att jag får ett bra läge precis där jag vill :) Men stora framsteg har vi gjort! För några månader sedan visste vi ju knappt ens vad det var ;) Traven som jag har kämpat med i 7 år! Fick jag i dag precis som jag ville ha den :D sådan shwung och lätthet i framdelen! Waaaooow säger jag bara hihi :D Kul dag i morgon väntar bakom hörnet, natti natti! Här kommer bild på blundande Barcelona och glad mamma!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: