Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-07-30
23:09:18

Måndag

Jag kanske är den enda som verkligen älskar måndagar!? Så jäkla härligt med en hel vecka framför sig med massa träning, flera möjligheter att få "aha" upplevelser, utvecklas och få framsteg! Love it! Har i dag ridit alla utom Feno-Me, dvs 10st. Tyckte han gitt och väl kunde få vila 1 dag extra...den ponnyn har ett sitt schema må ni tro ;) 3dagar i veckan vila ca! Och han älskar det! Julia fick dock klättra lite själv med Liari och Nota Bene, Under tiden som jag höll 2st lektioner...som innehöll övergångar!! Riktigt kul tycker jag, i slutändan kommer dom att älska det ;) Med Geothrix hoppade jag några språng "titt" hinder, alltså sånna hinder som man hoppar mer sällan, grind, vattenmatta, mur mm, han spände till sig lite, tittade och "frågade" mig, jag svarade klart och tydligt "mitt på och över" och så blev det, inga konstigheter inte. När man hoppar unghästar så gäller det att man inte har någon höjd på hindrena 50-80 cm är jätte bra, unghästar är lite mer utav den frågande sorten, de väntar på vad man skall ge dem för svar, svaret måste vara tydligt från alla håll och kanter. Du måste alltså rama in hästen mellan hand och skänkel och se till att du har den framför dig! Precis som med vilken häst som! I kombinationen hoppar han super bra, kommer upp i språnget på sista hindret avslappnat och fint, man får känslan av att man flyger verkligen! Fastän man hoppar smått smått ;) Med Lanson så jobbade jag enkelt grund arbete, såg till att jag kunde flytta fram delen, såg till att jag kunde flytta baken. En klar fördel när man skall på börja öppnor och. Barcelona och Florence fick hoppa smått och trava cavalettin. Dom var pigga och frammåt, tyckte det var skoj med lite bom arbeten. Den 18/8 skall jag tävla dem i Olsegården i en LC klass, skall bli spännande och se hur det går :D vad de tycker om banan och allt :) Nu skall jag sova så jag kommer upp i morgon när klockan ringer kl 05.00! :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: