Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-01-20
08:59:27

Hoppträning

I går hopptränade jag för Björn. Han kom hem till oss ca 09.30. Då var det bara att bygga fram dagens övning :)
De jag tränade med för honom var Rocky, Wacos Rache och Geld.
Rocky var otroligt duktig, en riktigt härlig ponny att hoppa! Han är enkel, smidig och lätt! Lär sig fort och har en positiv attityd till arbetet. Mot slutet blev han dock lite trött, men inte så konstigt. Hoppade en bana med 12 hinder, inte riktigt vad han brukar göra. Så han blev lite trött. Men det är bara att träna mycket klättring. Kan även hoppa 60-70 cm banor med honom. Ja det fins massa roliga saker att träna på (Y)
Wacos R fick hoppa en bana på 110-120! Han löste sina uppgifter utmärkt ( jag också hihi). Ganska roligt dessutom att hoppa lite större hinder i bland. Geld var en riktig guld gosse han också ;) honom har jag hoppat lite mindre med, så han var inte riktigt lika van som de andra. Men med lite till hoppning är han smidig som en katt, precis som sin far ^^

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: