Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-01-01
13:04:38

2011
2011 Var ett riktigt bra år! Jag hann med att göra riktigt mycket! Dessutom har jag lärt mig så mycket nytt som jag verkligen har nytta utav. Så länge jag lär mig nya saker är jag nöjd och glad ;)

Började året med en nationell tävling på Feno-Me, där jag blev placerad som 3a!

Sedan åkte jag iväg till Tyskland några dagar efter det. Då hade jag med mig FenoMe och Gin Noire. I Tyskland var jag sedan 1månad och 2 vecor ca. Lärde mig mycket nytt där, fick bla rida på kandar och göra galoppombyten på en häst, samt piaff och passage! Så det var OTROLIGT lärorikt.

När jag kom hem började tävlandet direkt.

Åkte på  tävling i Frillesås, Waco fick 71% och Geld 69% Så våran första tävling var bra!
Sedan kom det många vinster och placeringar på resten utav deras "kval" tävlingar.
Sedan hade jag ett uppehåll från tävlingar på 2 mån, fick lite väl mycket foglossning så red inte så mycket.
Den 16 Augusti kom Emilia, fick en synnerligen lätt förlossning, så jag bestämde mig för att vara med på DM, men först fick jag vila 1v innan jag ens kunde sätta mig på en häst, så 4 dagar innan tävlingen hoppade jag upp på FenoMe, då hade han vilat 1,5 månader. DM vann vi! då var jag riktigt glad ;)

Veckan därpå var det bara att försöka kvala om Geld och Waco till Ungponny SM, eftersom jag missat lite saker med kvalkortet och sådant! SÅ detta hade jag 3 starter på mig att göra på LA klasser, det fanns endast 4 tävlingar innan kvaltiden gick ut. Men självklart klarade vi det :D

Ungponnychampionatet gick väldigt bra med Geld, kom 2a första dagen och 1a i finalen på 84%

Ungponny SM i dressyr vann jag med Geld och vann B finalen på Wacos Rache. Geld fick över 80% hela helgen.


Sedan var det LAG SM! Vi (Hermanstorp) hade lyckats kvala dit oss. Så vi var riktigt taggade frö denhär helgen, dessutom skulle jag göra min första nationella start på Wacos Rache.
Han började med att vinna sin klass med 68% Feno-Me och jag vann också vår klass fast på 69%

Dagen därpå gick Waco också väldigt fint, vi fick ihop 65% i FEI Inl progr. 1 SM kval klart där ja!!!

Feno-Me och jag skulle starta den första lag klassen! SÅ jag var så otrolig nervös och körde ihop mig helt och red på 63% :( Men vi repade oss till dag 3 alltså finalen och red på 70% fick lite missar. Men bra ändå :D

Sista dressyr tävlingen blev KM, där jag vann med Geld på 75% :D Tjoho!

Årets SISTA tävling blev en hopptävling på Wacos Rache och Feno-Me! Suveränt gick det där!

Nu när det är 1a januari så kan jag....ah jag vet inte :D är så grymt taggad på det här året! Nu börjar jag med hästarna (nästan bara) Så jag e SJUKT taggad wohoooo :D



Feno-Me i båstad


Wacos Rache efter en tävling!


Geld på tävling


Jessica och Gerswin på tävling




Geld med en underbar domare, Gustaf Svalling


Wacos Rache efter sin seger !


Ärevarv med C-ponnyn Paulchen Panther E



Avslutar med en bild på vårt lag!
Jessica, Jag, Hanna och Ellen.

Kommentar:
#1: Vendela

Låter som att 2011 har varit helt fantastiskt år för dig! Du rider ju jättebra oxå, så det kanske inte är så konstigt;). Hälsa alla!



Kram kram

2012-01-01 @ 16:01:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: