Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-02-18
21:23:18

Träning!
I dag har jag ridit Liari, Rocky och Lanzon. Liari och Lanzon har fått komma igång lite nu igen. Dom skall ju faktiskt tävla den 4e mars. Så nu får jag ligga i och träna med dom ;) Dom får gå ca 3-5 dagar i veckan så dom går verkligen inte hårt. Lite lagom hårt just nu i början :) Rocky har utvecklats otroligt mycket, jätte synd att han inte är 165cm som mamma sa. DÅ hade jag haft ännu en fin häst att få tävla på! Fast å andra sidan kan jag ju inte ha för många heller ;) Det är bra att han är en ponny. Hoppas han får en duktig ponnyryttare någon gång som vill rida EM, hade varit gör skoj att få se honom där om 2-3 år. Men nu gör han förvända galopper, samling, ökar jätte fint och har bra tillbaka tagningar. Öppnor och slutor samt enkla byten. Har en fin ökad skritt...helt enkelt en dröm ponny! Kommer bli så himla skoj att rida bruksprovet på honom. Nu skall jag se om jag kan komma ut med honom någon dag och klättra så han bygger upp lite mer muskler. Än så länge är han ju faktiskt bara 5 år :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: