Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-02-28
16:32:41

Tisdag 28/2

Å vilken härlig dag! Det var ju varmt ute :D kunde rida utan långkalsonger och utan tjockvantar! Härligt!!!
Red Rocky, Liari, Lanson, Feno-Me.
Feno-Me var piggast och busigast utav alla i dag :) han har ju fått stå på sidan av nu lite när Held har fått gå Scandinavium och Rocky + Wacos R skall gå bruksprovet + Liari, Lanzon måste få komma i gång. Så ja, Feno-Me har inte varit prio häst nr 1. Men han var så glad så över att få komma igång :)

Liari var väldigt duktig, tränade mycket och övergångar med honom så han stärker upp sig lite.
Lanson fick göra samma sak, lite skänkelvikningar också. Dessutom så gjorde han några riktigt fina mellantraver! Innan har det mest blivit att han bara har sprungit på, men i dag längde han och behöll damma tackt! Mycket nöjd är ju jag då :D

Rocky och jag var hos Sten i går, så vi fortsatte träna på det vi gjorde där, galoppfattningar! Många, på raka spår, innanför spåret, på böjda spår osv.

I kväll när jag kommer hem så skall jag se till att få upp filmen från Scandinavium :D Nu skall jag ut och hålla en lektion för Julia & Ellen (om 15 min) sedan kl 18.00 kommer Malvina hit med sin ponny Chanell och rider lektion :) Så jag har fullsmockad dag!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: