Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-12-31
08:32:00

Vilken start på dagen!

Börjar dagen med att tömma tvättmaskinen! Schabrak, benlindor och täcken skall hängas på tork, det torra skall på sin plats. Då kommer vi till lindornas problem. De sitter fast i varandra som den värsta tussbollen! Kardborreband hit och dit!
Så man får träna upp sitt tålamod på morgonen rejält när man står där med sitt lilla benlindeknytte i knät och pysslar upp bit för bit <3 Bit ihop, Bit ihop, andas djupt, in genom näsan ut genom munnen....piuuuuh KLAR!
Okej, sådär illa är det kanske inte riktigt, men med höjd ;)

P.S I 8!!!!! År har jag velat ha en såndär mojjinick som man lindar upp lindor med, men har fått nöja mig med att Linda upp allt för hand hela tiden.
En dag, En vacker dag, ja då tar jag en rejäl städning i sadelkammaren (2 v sedan) och VIPPS! Så kommer min kära mojjinick fram!
Den har legat i en låda i sadelkammaren i 8 år!!!?
-Okej...Se det positivt nu Fia, jag är en hejare på att Linda upp lindor för hand :D
Så nu har jag alltså gjort mig förtjänt av att få denna kärleken uppsatt på min vägg där jag kan stå och snurra på snurran med vänster hand!

Yääh yäääh! Nu ut i skötseldelen och skriva upp dagens schema på tavlan så jag vet vilka tider vilken häst skall gå, Struktur är A.O! (efter 1.000 tals övergångar) ((Jessica, Filippa, Amanda, Lisa, Julia osv osv...ni förstår vad jag menar)) (((Hoppas jag)))?

Kram!

Kommentar:
#1: Helen Karls

Hej Fia! Ett litet tips för att slippa trassla isär lindor, är att tvätta dem i en nätpåse för BH:ar, funkar suveränt på lindor och andra kardborresaker (benskydd etc).

2013-01-11 @ 22:56:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: