Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-12-12
06:32:00

Mentaliteten?!
Hej! Igår var jag på en föreläsning på Halmstad universitet. Den handlade om mentalitet! Hur mAn förbereder sig mentalt inför tävling helt enkelt. 
Det var på Hallandsridsportförbunds webbsida som jag läste om detta. Man kan gå en "Talang Till Topp" föreläsning i 4 etapper, går man på 3 utav dem så får man en subventionerad träning till vår i hoppning eller dressyr. Detta vänder sig till oss som är 15-25 år. Detta är dessutom helt gratis!!! Jag tyckte det var helt fantastiskt, det enda jag behöver göra är att ta mig dit det är, så får jag vara med och lära mig massa nytt! Det tyckte jag var riktigt bra!
men jag skall försöka sammanfatta lite vad vi gick igenom, vad man bör tänka på när man tävlar, hur man skall göra med sin nervositet osv. För nervös skall man vara, men man skall lära sig att ha kontroll på den, nervositet är nyttigt att ha. Kommer skriva ett inlägg om detta på tor/fre.
 
Detta var alltså Talang Till Top steg 2. Steg 3 kommer troligtvis vara i Januari, plats är ej ännu bestämd. Då skall de ha en sitsträning, i en gymnastiksal. Vilka muskler bör du träna upp? Hur skall du göra för att komma ner i sadeln bättre, bli mer stadig?
Är Du som jag och också vill bli bättre på din sits, kanske lära dig något helt nytt som du faktiskt inte visste om?! Anmäl dig så fort du kan anmäla dig! 
Man hittar info på Hallandsridsportförbunds hemsida under Aktvitetsplan 2013. 
Om man vill sammåka med mig dit så är det bara att säga till :)
 
Här kommer länken till deras hemsida.
 
http://www3.ridsport.se/Distriktssajter/Halland/Distriktet/Aktivitetsplan2012/
 
 
Föreläsare var Johan Ekengren! Som har Magisterexamen i idrotspsykologi.
 
 
Kommentarer:
#1: Lisa

Sköna lilla Halmstad ;-))

2012-12-12 @ 13:36:21

Men du har finaste sitsen Sofie. Så för dig är väl lektion 3 helt överflödig;) Men om du går den kommer du ju vara helt oslagbar. Själv tycker jag att det skulle vara himla intressant att vara med och titta på för att bättre kunna döma ryttartest och dressyryttartest. /Annika

Svar: Tack! Vad snäll du är :D Blir så glad när du säger så :)Det låter faktiskt inte som en tokig idé det inte! Får hålla utkik på Hallandsridsportförbund.
Fia

2012-12-29 @ 19:59:53

Ja, det skall jag faktiskt ta och göra.

2013-01-07 @ 22:42:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: