Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-08-24
20:18:02

Fredag

I dag var jag på tävling med Geothrix! Tävlingen hölls på Åby travbana! Trevligt ställe, fast tyckte att funktionärerna hade ca 0 koll tyvärr! Det var ganska många andra som tävlade som också tyckte det, tyvärr! Blev att jag fick rida fram honom i 55 min, vilket är på tok för mycket, brukar rida fram 15-20 min med dessa små ponnyerna (5åringarna) och då leder jag fram dem 10-15 min i stället, från marken. Så han blev lite trött inne på banan, han ville verkligen fram och över hindrena, lite svårt att korta tillbaka honom och få honom att vänta :) därav kom vi ganska nära några hinder och rev, men när vi inte gjorde det...då svävade vi över hindrena väldigt tjusigt och magnifikt hihi!
Åker dit i morgon igen och hoppar en LB med honom (100cm) Hoppas vi på bättre tur och koll hihi ;)
och ett stort tack till Mathilda som var med som barnvakt :D och fotograf! Otroligt snällt <3

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: