Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-04-23
09:35:53

Tävlingen
I går var jag på tävling i Skultagården med Feno-Me och Wacos Rache MW! Och det gick toppen bra!

I min första klass red jag Wacos Rache MW i MSV C:2, han skötte sig otroligt väl, men jag ille liiiite för mycket och red lite kasst, brukar alltid vara så för mig i första klassen, suck! Får skärpa mig ;) Så det blev ganska spänt eftersom det smittades av från mig, så det kom lite piaff och passage in ibland typ ^^ så vi skramlade ihop 58%. Då var det bara att tagga om till den andra klassen, rida mjukt, fint, harmoniskt och bara rida väl, inte vilja för mycket och bli spänd i handen. Så då red jag faktiskt bra i andra klassen och fick 11% bättre, fick 69,5%! Så jag kan nog säga att det hänger på ryttarens ridning...ifall man har en grym häst! ;) :P
Feno-Me's första klass var MSV C:1 eftersom jag red i laget i den klassen. Jag red lika väl där som med Wacos andra runda...och jag fick 69% igen! Slutade med att jag kom på 2a och 3e plats i den klassen med Wacos Rache MW i täten hihi! Det var 30 startande i klassen. Tänka sig, det går ju faktiskt riktigt bra för dom små gossarna bland de stora hästarna, det är tufft, men det går definitivt!

I MSV B:3 på Feno-Me (lyckades få mina kval dit på 1a och 2a gången) Så blev han oerhört uppmärksam....på allt annat ;) Jag hade sista start för dagen och han såg hur alla hästarna bara började försvinna bort, då ville han också bara försvinna bort och ha koll på dem! Men jag lyckades rida klart mitt program och lyckades verkligen med det jag ville! Få 1 rent byte!! och tada, det fick jag, och det var fint också! Det var väldigt blandat med 7-5 men fick totalt 61%

I vårt lag så red
MSV C:1
Sofie Relander 69,3%
Sandra Brosved 64,8%
MSV B:3
Sandra Gustafsson 66,4%
Emily Kjerrman 63,9%

Laget slutade på en 2a plats! Så vi var riktigt grymma :D

Under helgen så har jag lärt mig riktigt mycket! Så jag är 100% nöjd med min insats och ponnyernas insatser!

 

Kommentarer:
#1: Tove

Roligt med lyckad tävling.

Jättefin blogg :D

2012-04-23 @ 12:56:48
#2: Vendela

Grattis!

2012-04-24 @ 06:52:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: