Hästarna och träningen på Stuteri MW

2012-04-01
16:51:41

Godkänt

Nu är vi på väg från bruksprovet i Vetlanda. Har bara stannat för att köpa oss lite mat som mamma bjöd oss på.

Slutet gott allting gott?
Vi åker hem med 1,1/2 godkända hingstar. Wacos RachemW har äntligen tagit sin far Wacos Rache! Rache är tyska och betyder hämnd!

Hihi...äntligen får Wacos Rache gå i avel :D
Rocky är den "Halv godkända" hingsten. De har nämligen ändrat reglerna för i år. 4 års hingstar blir nu slutgodkända som 4 åringar, i stället för att hingstar blir slutgodkända som 5 åringar. Eftersom Rocky inte kunde visa upp sig pga av att han inte gick igenom veterinärbesiktningen, troligen för att han har en hovböld. Men han har visat sig väldigt fin efter bruksprovet förra året (som han vann). Bruksprovsnämnden godkände Rocky, det är bara ASRP styrelsen som skall godkänna det också. Därför får vi säga att han är nästan godkänd :P


Under hela veckan så kommer Waco att få tränad på att hoppa upp på fantomen, jag tippar på att det tar 1,5 h ;)

Det här var mitt första bruksprov som jag visade hingstarna, helt och hållet i både hoppning, dressyr och exteriört. Så jag är mega nöjd över detta, att jag lyckats få 1 hingst godkänd :)

Detta är bara början av min karriär ;)

Kommentar:
#1: Aina

Hämnden är ljuv. Grattis! Tråkigt att Rocky inte fick visa upp sig i sin glans. Annars över lag en bra ASRP-helg, verkar det av rapporten i Ridsport att döma.

2012-04-01 @ 17:12:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: