Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-10-08
22:05:29

Ridläger
I dag så fick jag ha en dressyrlektion för några utav våra elever :D Tyckte det var grymt skoj! Det är roligt att göra lite annat ibland än att bara sitta på hästen själv och rida. Dessutom är det väldigt bra att kolla på när någon/några andra rider. Man lär sig alltid något utav det :)
Sedan så hade jag även en sitsträning! Hade varit bra om man fick 1 sådan lektion om dagen alltså ;) Hade inte klagat.

Senare var det dags att rida lite också. Så jag började med Geld på utebanan, där han fick hoppa lite. Han tyckte det var skit skoj! O jag med. Så det får vi ju faktiskt göra oftare :D
Samma sak gjorde jag med Wacos R. Han var lite piggare o busigare eftersom han vilade igår ;) Så lite sprall o bus blev det...men bara lite (:

Sen var det ett gäng som fick sitta och kolla på när jag red Feno-Me. Resten ville kolla på när mammaklippte får (hur de nu kan vara så spännande :P) I ridningen visade jag lite variation. Vände snett igenom och gjorde mellantrav halva delen, sedan skänkelvikning resten, gjorde även tempoväxlingar i skänkelvikningen. Vände upp på kvartslinjen (mellan spåret och medellinjen). Sen fick jag allt ta och rida utan sadelgjord. Så eleverna studsade upp o slet av min sadelgjord utan att jag ens hann med o blinka! Visade då vad man kunde göra utan den, gjorde några enkla byten, 8m volter, mellangalopp, mellantrav mm. Dessutom så hoppade jag upp utan sadelgjord! Gjorde några försök, men till slut kom jag upp :D
Kommentarer:
#1: Emma

Skriv lite om dig och dina hästar.



Är ny läsare på bloggen..



Gärna i ett inlägg

2011-10-10 @ 18:00:15
#2: Fia

kan jag absolut göra :)

2011-10-12 @ 20:06:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: