Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-10-01
23:18:33

Elit omg 2
YES! woho...vi vann i dag :D Det är riktigt skoj att rida i lag när alla gör så himla bra ifrån sig så man lyckas med att segra också :)
Jag är väldigt nöjd med min ritt, förutom den sista mellan galoppen som det blev ett litet bocksprång + snubbling i slutet. Början var riktigt bra, men jag ville ha ut det där lilla extra. Vilket resulterade i lite bus! Men vågar man inte satsa 100% blir det svårt att leverera bra % (: Dessutom fick jag en 10a! Min första 10a någonsin!!!! Gissa om jag är helt lyrisk över den (dessutom när jag och Jessica hade en diskussion om 10or dagen innan*)
10 fick jag då i ett enkelt byte :) totalt så fick jag hela 74,47% och segrade därmed individuellt! Efter mig hade jag Anna Drugge på Arragon med 72,56%

Jessica placerade sig också i klassen bland C-ponnyerna som 2a på 68,94% efter Isabelle Tovek med 71,49%
Ellen Goiting på Stenbroåsens Carlos hakade tätt på Jessica med 68,50%
Hanna Magnusson på sin ponnyfick 62,71% om kom på 9e plats, absolut inte fy o skam på det ;)

Riktigt bra gjort utan Hermanstorps ryttarna!

* Igår så pratade jag och Jessica om att höja ribban lite högre. Istället för att tänka "jag kan nog få en 7a på den här ökade skritten" Så sa jag men tänk såhär " Jag kan få en 9 möjligen en 10a" Då säger Jessica givetvis att dom nästan aldrig ger en 10a på ponnytävlingar, det är helt omöjligt. Då säger jag " Nej absolut inte Jessica, men det kanske är svårt...men det går!"
Och i dag fick jag en 10a!!! hihihi, o vad jag ska retas med Jessica ;)

Kommentarer:
#1: Sträna mor din!

Hörru ungen, vem fick 10 föreläsningen för någon vecka sedan?! Host, host...

Så inte reta Jessica för mycket för då kanske jag retar dig... ;-)

Men det känns bra att du tar åt dig och tänker till det tackar jag för och säger "så vad var det jag sa?!" :-D

2011-10-02 @ 08:47:00
#2: STRÄNGA MOR DIN SKALL DET STÅ!!!

2011-10-02 @ 08:47:49
#3: Lena

Hej och stort grattis till segern idag,så roligt att det går bra gör era fina hingstar. Känns väldigt spännande att vår lilla Missaluba ska ha föl efter Gerswin till våren,en riktig superkombination!! MVH Lena



2011-10-02 @ 20:12:55
#4: Fia

Ja vad roligt :D ska bli så spännande! En Feno-Me Gerswin blir det :) Slår vad om att den kommer bli urgullig ;)Det kommer inte finnas något den ponnyn inte kommer klara av o vinna haha

Tack så mycket :D

2011-10-03 @ 01:32:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: