Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-11-26
12:30:05

Lördag
I dag gick jag upp lite tidigare, för Malvina kom och red på morgonen i dag. Eftersom hon skulle sälja kakor med skolan sedan ^^ något sådant var det i alla fall. Så jag har hunnit rida 2st hästar och tvättat 2 st hästar. Eftersom jag skall tävla i morgon (KM) så ville jag ha 2 rena hästar med mig ;) Nu sitter jag inne och äter frukost (sen frukost) Och Emilia äter lunch.

En sak är säkert, jag ska lägga av med dressyr!!! Hatar verkligen att fläta, knoppa och sedan ta ut flätorna! Finns verkligen inget tråkigare... ^^ Hoppning får det bli utav bra den anledningen :P
Kommentarer:
#1: Katie

Haha du är allt rolig du Fia xD Såååå jobbigt kan det ändå inte vara, tyckte inte jag i alla fall under alla år jag höll på ;P i början stod jag dock då jag var 11 år å höll på i en sisådär 2½ timme dagen innan tävling innan det blev bra, sedan blev det perfekt på 30 minuter, max! Då jag var 18 år och hade mitt sista tävlings år med ponny ;)

Men det tar tid det gör det, å är aldrig bara å släppa ut pållen i hagen då man kommer hem ;) Är alltid lite som skall fixas med den där manen ;)



Det enda, mest jobbiga jag tyckte var när man knoppat man sent på kvällen för att den ska vara fin för att man skall åka 04.30 på morgonen till tävlingen dagen efter å så kommer man till stallet typ halv fyra å så har hästen lyckats röra till alltihop ;D då var man inte glad när man fick göra om allt. Fast gick ändå alltid fortare då än på kvällen innan! Hihi!



Men hoppa du på, jag håller mig till dressyren! ;) Tills du hjälper mig komma över min hopp rädsla som dök upp . . . :P

Kram kram <3

2011-11-26 @ 20:58:30
#2: Vendela

Hej Fia!!

Ville bara säga grattis till dina resultat idag:). Hoppas vi ses snart igen:)!

Kram Vendela

2011-11-27 @ 18:18:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: