Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-05-21
22:11:37

Tävlingen!
Sådär! Nu var det färdigtävlat för i dag ;) Det hela flöt på jätte bra!
Ponny efter ponny gick dom, Dune fick vara med på alla prisutdelningar eftersom hon startade sist i LA:1 och sist i Lagtävlan för Allsvenskan.

Wacos Rache MW och jag hade första start i LA:1. Han var jätte duktig i den, men jag förberedde inte riktigt en galoppfattning så mycket så den blev lite hejkonbejkon! + andra små missar. Men vi fick 71,58% så helt tokigt var det inte (: Sedan red jag Lagtävlan för ponnyallsvenskan på honom (30 min senare) där skötte han sig jätte bra, var något trött men gjorde allt mycket bra ändå, speciellt den förvända galoppen! Var en serpentin med 3 bågar, o det klarade han fint! Klart det går att förbättra. Men att han orkade hålla galoppen tyckte jag var jätte duktigt utav den lilla pojken :) 66% något fick jag i den klassen i varje fall.

Geld MW startade LA:1 som första program och gjorde även det bra. Väldigt taggad denna gången med på att hoppa ut över dressyrstaketet ;) Så man får ju vara lite vaken höhö! Men han skötte sig fint och fick ihop 68% något :)
Nästa program var han bäst i! Förutom att vi fick ett omslag i den ena förvända galoppen på serpentinen! :( men han blev lite spänd och jag med så då blev det så! Men ändå fick vi ihop 68% något :D nästa förvända fick vi en 8a ;) hihi

Dune MW gjorde sin debut! å oj vad hon skötte sig bra :D vart lite spänd men det var ju inte så konstigt! Inte jätte snällt mot henne heller att åka ut på en reg tävling LA:1 och Lagtävlan som första tävling för henne med förvända galopper o allt, haha! Men tanken var att jag skulle kvala henne till 6 års championatet, o det känner jag att hon klarar av o gå på dom %
LA:1 var hon jätte duktig och fick ihop 65% hon var ganska spänd så det drog ju ner lite väl mycket. I den andra klassen fick vi lite omslag o lite trassel i den ena galopp serpentinen, men den 2a gjorde hon jätte fint! Mellantraven på henne blev jätte bra! och skänkelvikningen också! Hon var helt enkelt jätte duktig i det lite väl svåra programmet! Honvi fick 63,71% i den klassen. Därmed var hon helt färdig kvalad för 6 års championatet! tjoho! Duktig flicka!

Wacos Rache MW inridningen!

Geld MW i mellantrav

Här är vi på väg in i förvänd galopp!

Dune MW innan jag skall in på banan!

Dune MW Mellantrav i LA:1

Dune MW i mellantrav i sista programmet!

 

Måste ju säga att jag fick dom absolut finaste svansflätorna! och pannluggsflätor! Får jag ju tacka praktikanterna som varit här i 2 samt 3 v! Matilda, Louise, Jessica och Magela! Magela fixade så ponnyna blänkte (hon tvättade) Louise gjorde svansflätorna och Jessica o Matilda fördelade manen + flätade! O jag sydde :D då får man såhär fina ponnysar ;)

LA:1 kom jag 2a på Wacos Rache MW och 3a på Geld MW

Lagtävlan för ponnyallsvenskan kom jag 2a på Geld MW och delad 5a på Wacos Rache MW tillsammans med hans pappa Waco (Geld MW och hans pappa Gerswin fick förövrigt också samma poäng)

Så kul att dom små 6 åringarna kan konkurrera med dom äldre rutinerade ponnyna :D



Kommentar:
#1: Katie

Tänk att Wacos Rache är så lik sin far! Lika fin och ståtlig! Minns Wacos humör ett tag ^^ shiiit trodde han skulle ta sig ur boxen en gång, vart typ hösten 2005 =) Länge sedan nu! :P

2011-05-22 @ 20:28:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: