Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-05-30
06:38:29

Regnig tävlingsdag...igen!
Sådär, gårdagens tävling samt helgens tävling är nu avklarade! Och med det Lyckade resultat!
När vi började köra och var någonstans vid kungsbacka började det stört regna! Det verkligen öste ner, huuuh! Så jag tog upp datorn för att se om tävlingen var inomhus eller ute. Som tur var den inne ;)
Såg även lite resultat från klassen om att dom var ganska så låga och hårda med % så jag tänkte "hoppas hoppas jag klarar mina 62%" Men bara att jag får rida ett bra program så skulle jag bli nöjd :)

Väl uppe på Wacos Rache och framriden kom jag in på banan. Skrittade runt lite först och sedan travade jag tills jag fick startsignal. Gjorde min inridning i samlad galopp...halt...hälsning! Halten blev ju inte så bra hihi! sedan var det en öppna och sluta osv. Han var jätte duktig och jag visade mina upptagningar bättre i dag än vad jag gjorde dagen innan + att jag fick in ett ganska jämt program, förutom ett enkelt byte som det blev fel galopp på. Men det löste sig (:
Det hela slutade iaf med att vi fick ihop hela 68,33% Gissa om man var super glad då eller! Hallå!! en 6 åring på en LA:P1 och få 68% Så där hade jag mitt första kval till Nationellt på Wacos Rache MW

Geld var lite trött dagen innan, så honom tänkte jag att vi tar ut lite senare så han inte får så lång framridning. Men, med start som sista ekipage blev vi också lämnade på banan, ensamma. Så  då blev det lite nervöst! Dessutom när han fick se en "Randig" häst bakom staketet! Ja då satt jag på en vääääldigt spänstig häst som sprang på sina tår och med svansen högt upp i vädret! Tjoho!!!...näe inte så kul. Men vad skulle man göra ^^? Var ju bara att fortsätta rida och konstatera att han var nog lite piggare i alla fall, så att ta ut honom lite tidigare hade inte skadat höhö.
När vi kom in på banan var han givetvis fortfarande spänd, men det löste sig efter 1a halvan utav programmet ;)
Han var jätte duktig iaf och löste sina uppgifter till det han kunde! fick dock omslag i en förvänd galopp, blev för spänt och jag var inte tillräckligt vaken o höll balans på det hela. Samma sak i ett enkelt byte, fick rätt men sedan omslag för att jag inte satt med och visade vägen utan hade vikten åt fel håll.
Så kommer mamma med protokollet och jag fick 63,86%
Puh! Jag vart lättad för nu hade jag ju även 1a kvalet klart på honom också!
Placering blev det på dem båda! 2a På Wacos Rache MW och 4a På Geld MW, Geld fick ta emot priserna och vara med på ärevarvet o allt! Snacka om trevlig hingst som inte bryr sig ett dugg om alla andra ponnyer! Utan bara lunkar på i sin skritt på halvlånga tyglar!

Tycker Stuteri MW kan sin sak med att föda upp bra ponnyer som kan prestera otroligt bra i sådana här program vid den otroliga åldern utav 6 år! Och det är med nöje jag rider och tävlar på dem!


Geld MW Ulricehamn

Kommentarer:
#1: Maria

Ha, ha... Du är jävig, så du får inte uttala dig om Stuteri MW kan föda upp ponnyer eller inte. ;-)

(skojar) Klart du får tycka det och bättre du tycker det än tvärtom. Fast skall jag vara ärlig så tycker jag Stuteri MW har lyckats föda upp en bra ryttare också... och nej, jag är inte jääääävig alls... ;-)

2011-05-30 @ 09:56:17
#2: Katie

Sådan mor sådan dotter kan vi lugnt säga om er flickor! <33 En mamma som fått fram en fantastisk dotter och helt fantastiska hästar OCH hundar!



Maria kan det ingen annan kan i Sverige - allt på samma gång -

:D :D :D



Kramar till er båda! <3 <3 <3

2011-05-30 @ 10:02:26
#3: lovisa

godmorgon:)

2011-05-30 @ 10:17:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: