Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-03-13
15:47:05

Tyskland dag 6
I dag var jag uppe i stallet lite innan 7 tiden, tömde tvättmaskinen och hängde upp allt på tork. Det var bara lindor och schabrak. Natali lindar eller lägger på benskydd fram och bak + boots runtom, för det mesta. Så när jag kom hit utan några skydd och red runt på mina ponnyer, ja då var det bara så att jag va tvungen att låna ett par benskydd. För hon ville verkligen inte att dom skulle skada sig, hon va så orolig för det, hihi! Så nu trallar dom på med benskydd iaf ;) hemma använder jag det lite då och då. Till saken...det blir mycket lindor att tvätta och linda upp!

Jag fick sedan göra i ordning en baota stor häst som jag skrittade fram åt henne, ledde den en stund först. Sedan gick jag o gjorde i ordning en 3 åring. Red den, det gick jätte bra och Natali var så nöjd så. Efter den hjälpte jag till o göra i ordning lite till hästar, sedan red jag Feno-Me, han va lite trött så han ska bara få bli longerad i morgon. Annars gick han jätte fint! Sedan red jag en ponny som heter Bandit! Han rids på kandar ibland, så det tränasade jag honom med! Han kan piaff, passage och galoppombyten i vartannat! Iaf vad jag har sett (: Traven på den hästen va riktig ponny trav dock haha, kort kort och snabba steg hihi. Men annars mycket rolig att rida.

Efter allt detta har jag sysslat med lite andra små saker, fodrat mina hästar, bytt täcke på några, fodrat mina hästar, putsat träns och lindat upp lindor.

Nu har jag inget kvar o göra, ska bara gå upp till stallet lite senare och byta täcke på Feno-Me och ge dom lite mat.

Kommentarer:
#1: Katie

Jag borde komma ner å hjälpa dig å linda upp alla lindor :-P hahahaa! jag är expert på att linda lindor :P hihiiihiii! Twilly bor i sina lindor då jag rider XD



njaaa inte riktigt XD men har ofta det ;) fast det är bekvämt med senskydd, bakskydd å boots nu för tiden =)

Hihiihiii!



Puss bästa du <3

2011-03-13 @ 16:17:30
#2: Fia

Ja, varför skulle du inte kunna det ;) kom hit bara vettja :D

2011-03-13 @ 16:38:12
#3: Katie

Ja du får väl ha med ngn på alla tävlingar! XD så jag får lá änna komma! ;) liiiite skillnad på tävlingarna där å här :P hihihihiii!



shit vad nice det vart om du fick tävlat där dock kommer jag sakna dig mer hemma då :P hoho

puss <3

2011-03-13 @ 22:21:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: