Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-03-10
22:41:02

Tyskland dag 3
På Tisdag kväll kom jag och mamma fram kl 21.00 ca. Då lastade vi ut mina 2 ponnysar, Feno-Me och Gin Noire (5 år) Så fick dom gå in i sina boxar som dom ska bo i! hade med mig lite ensilage till dom med som dom tyvär envisas med att BARA äta utav -.- hade ju bara 6st IKEA påsar med mig :( och nu passar inte det Tyska nya höt. Suck. Men morötterna och äpplena som dom blir utfodrade med bla trivs dom med mycket bra, spec Feno-Me ;) Han kommer inte vilja lämna landet om han inte får det hemma med!
På Ons morgon kl 5 åkte mamma, då fick jag hänga med upp och låsa upp stalldörren. Jag bor i en lägenhet, som då sitter ihop med stallet, ridhuset och allt annat. Den enda gången då man behöver gå ut är när man slääpper ut hästarna eller om man vill rida ute. Annars är allt ihopbyggt.
Sedan gick jag såklart o la mig för att sova vidare tills kl var 8. Då gick jag upp och hjälpte till i stallet. Ingen mockning eller fodring alls dock, eftersom dom har personal till det. Så jag hjälper Natali med att göra iordning hästar samt rida hästar! Jag fick rida en ponny bla som kunde galoppombyten väldigt bra, det var grymmt kul. Fick även göra lite piaff på den haha. Så fick jag rida på en häst med kandar för första gången, jag har ju aldrig gjort det :P spännande var det ^^ red även en jättefin 5 åring som va väldigt trevlig och rida. Rider också mina 2 ponnysar som jag har med mig! så det blir mycket ridande o fixande här!

I dag har jag mest gjort iordning hästar och ridit mina egna. Men i morgon skulle jag rida fler hästar.

Hästarna här går ute på dagarna några timmar, vissa hästar går inte ut alls. Det är ca 70 boxplattser här, så ganska stort är det med, inte jätte. Men lagom! dom har 3ha bete...vilket är mycket för dom, medans vi hemma har 30ha bete och tycker det är litet ^^ Men Tyskland är inte lika glesbebyggt som Sverige!

Nu ska jag sova så jag orkar upp i morgon! :D




Ett stall utifrån sett



Ett annat innifrån



Dressyr banan



Det fins fler bilder och filmer på www.gut-haller.de



Kommentar:
#1: Maria

ÄNTLIGEN!!!

Kul att läsa hur det går där och se lite foton även om jag sett det på riktigt. Hoppas du får en kul helg. Skall Natalie tävla i helgen? Antar du hänger med då. Skoj att höra vad du tycker om tyska tävlingar i så fall. (ta flera foton!!! vill se mera...) OCH hälsa Feno-Me och Gin Noir MW att dom skall få morötter bara dom kommer hem!!! Äpplen brukar ju Feno-Me få på hösten så det får han nöja sig med. Hör med honom om det är ok?! ;-)

Kram!

Maria

2011-03-11 @ 11:27:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: