Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-03-14
19:07:54

Tyskland 1 vecka
I dag har jag varit här 1 vecka! Det har varit skitkul. Jag lär mig massor och får göra jätte mycket saker! Göra i ordning hästar innan och efter, rida dem, rida mina egna hästar. Vi ska även åka till Equitana mässan. Läs mer om det längre ner. Vi skall även åka till FS stuteri! Jätte stort grymt stuteri i Tyskland, bla Jana Freund rider där. Vi kanske åker till schockemöhle också! Tittar på Totilas och allt annat där.
Ja mycket ska jag då hinna med hihi :)
Jag köpte lite grejer i dag, benlindor, pälsglans, hovolja och en Lickit sten till Feno-Me med morotssmak! han älskar den haha han är jätte söt, för han kan bara slicka på den när jag håller i den ^^



För den som aldrig varit på Equitana tidigare kan man beskriva evenemanget i tre delar.

1) Mässan med alla sina utställare är den del som tar upp mest plats, närmare bestämt 17 mässhallar med totalt 90 000 kvm utställningsyta. Utställarna kommer från hela världen, ett enastående tillfälle att knyta nya kontakter. Equitana är väldens största hästträff och mässa och hästbranschens allra hetaste nyheter preseteras och vart år delas sex innovationspriser ut i olika kategorier. 2009 var vinnarna bland andra Pfiff och Böckmann.

2) Programmen i de olika hallarna omfattar nästintill 1000 timmars undvervisning, clinics, tävlingar och uppvisningar. 2010 höll bland andra Ingrid Klmike, Isabell Werth och Heinrich Herrmann Eckemann hov i den stora hallen.
Veterinära avdelningen bjuder på en gigantisk konsthäst med riktiga organ, som man kan se närmare på. Är man avelsintresserad finns det på Equitana en unik chans att se hingstar från Tysklands tio nationalstuterier i en gemensam show.

3) Equitanas höjdpunkt är kanske Hop Top Show. I en fantasiresa med några av världens främsta hästartister bjuds ni på högklassig underhållning!





Strykkappor jag ville köpa, jätte snygga, jätte dyra haha!




Men köpte dessa ursnygga benlindor i marinblå färg!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: