Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-03-30
09:11:33

Följa John!
Haha...igår när vi (ponnygänget) red ute och Natali hjälpte oss. Det var Nina, stor häst, Jag på Gin Noir, Konzi på Bandit och Sussie på sin ponny.I slutet skulle vi träna ökningar, så då sa Natali att vi skulle rida efter varandra i ett led och göra ökningar längs långsidan, väna snett igenom, gå in på en volt och öka, sitta ner, slutligen vända upp på medellinjen allihopa och hälsa! Det hela kändes mer som ett Tyskt test som dom gör på Bundes championat. Tror Nati övar oss inför något haha :P Det kändes också som att man red en lektion på ridskola sen man var liten xD

Vi skall inte snacka om vädret igår! Jag höll på att dö! Det var minst 20+ och vi red ute...inte ett enda moln på himlen!
Feno-Me var jätte fin, våra trav ökningar blev super bra! ojojoooj vad snygga dom var! Och våra enkla byten! Traven! Övergångarna. Allt var bra :P Förutom mina vänster öppnor, får inte riktigt till det med ställningen o så, men mot slutet blev dom med bra! Så det är bara att jobba på :D

Jag och Feno-Me hemma för ca 5-4 år sedan

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: