Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-06-26
17:56:12

Tävlingen :)
Först kom vi fram till tävlingen i god tid :) Så det var ju bra. Hade start på Geld 13.10, Alexandra Börjesson red före mig på Paloma. När hon rider programmet upptäcker jag att hon har med 2 volter som alltså jag inte har med...hehe! Så jag fick allt ta och lära mig dom där 2 volterna (Y) Då blev programmet rätt. Hade helt glömt av att dom var med :S
Programmet gick mycket bra på Geld tycker jag :) Förutom att jag fick galoppomslag i en förvänd galopp (så typiskt mig) Det är alltid i olika galopper jag får det dessutom, så det är inte alltid samma galopp faktiskt. Men helnöjd efter rundan var jag (:
Snabbt fick vi byta ponny, dessutom fick mamma lämna mig kvar på tävlingsplatsen. Anders kom och hämtade henne, för vi hade ju lägerstart samma tid som jag skulle starta med nästa ponny. Mamma behöver nämligen vara hemma då och gå igenom allt med dom nya eleverna :) Givetvis skulle hon lämna bilnycklarna till mig så jag kunde komma åt mina saker.
Jag rider fram lilla Wacos R själv och han kändes bra. Möjligtvis att han blev lite trött precis när vi skulle in på banan, det var väldigt varmt ute! Efter ritten var jag helnöjd med vår insatts :) Fick inga större missar i programmet som jag kan komma på just nu.
Med resultatet i handen var jag ännu mer nöjd och glad. Båda 2 skötte sig bra! Geld MW fick 79,4% Och kom 1a Wacos Rache MW fick 77,8% och kom 2a. Alexandra Börjesson på Paloma fick 75% och kom 3a Jätte fin ponny som rör sig väldigt fint :) 4a kom min lagpolare ;) Alexandra Nylander med Key To Success på 72,4% Såg tyvärr aldrig den ritten :( Men hon var jätte glad så jag gissar att det gick väldigt bra :)

På dom 5 åriga ponnyna så red Emily Kjerrman ihop till 69,4% På Dunedaine MW som är efter V. Gerswin :D

När jag började leta efter nycklarna till bilen så hittade jag dem inte någonstans...så min kära mamma fick givetvis med sig dom hem grrrr!! Så jag fick sitta utanför bilen med lilla valpen Musis och vänta tills hon var klar att hämta mig.

Nu har jag klippt ihop filmen från i dag :)
http://www.youtube.com/watch?v=G-koF-MK5HM&feature=youtube_gdata
Bilder från i dag fins här också :)

Dunedaine MW och Emily Kjerrman

Paloma och Alexandra Börjesson

Jag och Geld MW

Wacos Rache MW



www.stuterimw.com
Kommentar:
#1: Lina

grattis!! dom är så himla fina :) tävlar du aldrig hoppning längre? :)

2011-06-29 @ 11:37:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: