Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-06-08
20:37:11

Tävla tävla tävlaaaaa!
YES! Jag borde ju få någon medalj i övertalningsförmåga eller liknande :P Har lyckats få mamma att ha kvar Geld hemma till mig så jag får träna honom och tävla honom + så att han kan få gå i avel hela sommaren!
I morgon skall vi betäcka Melody med Geld, Helt säker på att det kommer bli superduper bra (Y) Melody har ju gett rätt så bra avkommor om man säger så ;) Geld har dessutom gjort så bra ifrån sig med allt han gör :D Så kommer bli en riktig trofé slukar ponny till föl :P

På lördag har jag i alla fall min sista tävling inbokad. Blir en LA:P1 i Lilla Edet på Geld och Wacos R.
Då gäller det än en gång att jag rider på 62% eller högre så jag är färdig kvalad till Nationella starter efter Augusti (: Som dom 2 små gossarna går nu är jag helt säker på att jag klarar 62% ;) Men man vet aldrig vad som händer på banan eller innan. Då betyder det att efter sommaren har jag 3 st ponnyer som skall gå Nationellt (: Geld, Wacos R och Feno-Me. Hoppas dessutom på att jag kommer in i Elitlaget på HKRK :) Fast då vet jag inte vem jag skulle vilja rida där med hihi :P

Geld MW LA:1

 

www.stuterimw.com

 

Kommentarer:
#1: Maria

Jaha, där ser man din luspudel vad du har planerat för fuffens! Men du har helt rätt, klart det är kul att han är hemma och håller helt med om att det skall bli skoj att få se lite föl efter honom. Så jag hoppas du hjälper till i morgon när vi skall seminera Melody! En ny Mercedes får se dagens ljus hoppas jag. OCH du vet att du får allt lov att visa henne eller om det blir honom på championaten om 5 år!!! Så inte fly till tysklandet eller något sådant dumt nu... ;-)

2011-06-08 @ 22:36:28
#2: Fia

Japp det vet jag väl :D om jag inte blir super fet tills dess så hehehe. Eller så kanske Emilia gör det ^^ Ska bli skoj, hoppas den gnäggar likadant som Geld gjorde när han var föl!

2011-06-09 @ 08:01:38
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: