Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-06-21
20:12:47

Hoppteori!
I dag fick Matilda (ridläraren) ha hoppteori med mig för lägereleverna inför dagens hoppning! Geld fick då vara med och hoppa :) Han tyckte det var gör skoj, duktig var han med. Sedan var jag med på hopplektionen med Wacos R. Wacos R var lite pigg o glad på att hoppa, så det gick kanske lite väl fort i början. Men sedan fick vi ihop samlat det hela! I galopparbetet kunde han bli lite väl busig o ta ner huvudet för att bocka lite! Så skoj tyckte han absolut att det var :)
Feno-Me hade också hoppning på sitt schema i dag, det var ju lite små hinder som var uppe efter lektionen så det var jätte bra att få skutta över dem :) Givetvis tyckte han med det var skoj! Alla ponnysar tycker det är kul att hoppa. Dessutom är det jätte nyttigt för både dom och mig med lite variation. Jag föredrar ju egentligen hoppning framför dressyren ;)

Stackars Jessica kom hit halltandes idag efter att ha varit hos sjukgymnasten...tur nog var det för att hon hade stukat foten och inte för att sjukgymnasten gjort något ondskefullt med henne! Fast lite onda hade dom ändå varit och tryckt på ömma punkter här o var mohahaha! ;)

Jag och Feno-Me på LA bana 2008 :)

 

www.stuterimw.com

 

Kommentarer:
#1: Jessica

Hahaha jaa det vart ju tur det x) men hade ju känt mig lite mera lyckad om det inte vart så att jag typ ramlade framför spårvagnen som jag försökte springa t :p

2011-06-21 @ 21:51:42
#2: Fia

Jag tycker de va dumt att du vrickade foten ;)

2011-06-21 @ 22:06:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: