Hästarna och träningen på Stuteri MW

2011-04-26
15:15:11

Träning!
I dag tänade jag lite förvänd galopp på Waco och Geld, går bättre för varje gång! Gjorde lite öppnor och slutor, enkla byten. Så snart kan det ju bli av med en LA:P1 på dem :P
Om ca 1 månad kanske :D Det är fortfarande lite små detaljer och styrka som måste tränas upp :) huvudsaken är att det går frammåt! Men duktiga är dom allt!
Feno-Me galopperade jag ute på en stor åker och klättrade även lite. Det mådde han bra utav.
Lanzon var fin, gjorde någon förvänd galopp, men mest en hel del övergångar blev det! Skritt,trav,trav, skritt osv och lite galoppökningar+samling!
Granja longerade jag i början innan jag hoppade upp. Tränade lite skänkelvikning, förvänd galopp och övergångar :D red bara 30 min på henne eftersom hon trottsallt bara är 4 år :) hon behöver ju inte gå stenhårt varje dag heller!
Gin Noir Klättrade jag på! Det tyckte han nog va lite skojsigt! skrittade sedan ut en runda på honom :)
Lilla Gulingen (Sand Dancer) Fick bli longerad i dag, hon är ju så liten och jag är ju så stor haha, men någon dag i veckan skall jag nog allt sitta upp på henne 15 min ca (:

Geld MW

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: